スポンサーサイト


古河 渚の答辞(英訳)

My life here at this school, had so many painful things.
(この学校での生活…辛いこと、たくさんありました。)

I was shy, and bad at making friends.
(私は引っ込み思案で友達を作るのが下手で)

Since I entered third year,I hadn't been able to graduate,repeating the year.
(三年生になってからは授業にも出られず留年してしまって)

I entered a new class all alone on my second attempt at third year in the spring.
(二度目の三年生を迎えた春、私は新しいクラスの中でひとりきりでした。)

Time flowed on while things remained same...And knowing that, I could no longer move.
(時間の流れの中で、変わらないものはなくて…それを知ったらもう動けませんでした。)

That's why I was stuck standing at the bottom of this hill.
(だから、この坂の下で立ちつくしていました。)

And the one who pushed me along was Tomoya-kun.
(そして、その背中を押してくれたのが朋也くんでした。)

And after that, I got to know many people.
(それから私はいろんな人たちと出会いました。)

Everyone here supported me and created the drama club.And at the school festival,we were able to perform a play.
(ここにいる皆さんに支えられて演劇部を作って、学園祭では舞台に立つことも出来ました。)

But after that, my condition worsened yet again,and I ended up having to repeat the third years again.
(でもそのあと、また体調を崩してしまって、もう一年、三年生をやることになりました。)

Even so, I wanted to keep on trying.
(それでも私はがんばってみようと思いました。)

I wanted to become stronger.
(私は強くなりたかったんです。)

My body is weak,but still,I wanted to live strongly.
(体は弱いですけど、それでも強く生きたかったんです。)

And everyone here brought me such courage.
(そんな勇気をくださったのが、ここにいる皆さんです。)

Tomoyo-san,Miyazawa-san,and Nishina-san all ended up in different classes from me,
(智代さんや宮沢さんや仁科さんたちとも別のクラスになってしまって、)

and this year there were many times I ended up being alone yet again.
(この一年はまたひとりでいることが多くなってしまいました。)

Even so...Even so,I do think...that there's nothing that can replace my school life here.
(それでも…それでもやっぱり私は…二度とない、この学校生活をかけがえなく思います。)

It's taken five years for me to graduate but,it's a school I love so much.
(卒業するのに、五年もかかってしまいましたが、大好きな学校です。)

Because it's the place I've worked so hard at.
(がんばれた私が過ごせた場所だからです。)

Thank you very,very much.
(どうも、ありがとうございました。)

                                      Nagisa Furukawa.
                                      (古河 渚)

→Key/VisualArt's『CLANNAD』より一文

英訳協力:小柳 みお様
スポンサーサイト

コメントの投稿

非公開コメント

アクセスカウンタ
プロフィール

なごなご

Author:なごなご
「和 憂(なごみ うい)」
→ひぐらし愛・鍵っ子
  ツンデレ好きです。

「ひぐらしのなく頃に」をこよなく愛しています。
ういのくわしいプロフィール

ういの散財表

少し偏ってますけどどうぞ。
足跡はプロフィールにお願いします。

ついったー
連絡
当ホムペはリンクフリーになっております。 リンクしても報告は必要ありませんが、 日記のコメントなりにご連絡いただくと 嬉しいです。こちらからもぜひリンク させていただきますー。 バナーはこちらをご使用ください。 三ツ葉とみこ様からいただきました。
最新記事
最新コメント
月別アーカイブ
カテゴリ
検索フォーム
RSSリンクの表示
リンク
ブロとも申請フォーム

この人とブロともになる

バナ~
FC2ブログランキング

FC2Blog Ranking

